Annons:
Etiketterforumhjälptekniska-frågor
Läst 1054 ggr
ub42@me.com
1/21/20, 6:39 PM

EFT Knackning

Jag har i flera år använt mig av knackning. Mest för min ångest.  Jag undrar nu hur jag ska använda det när det gäller att blockera envetna tankar. Jag har tankarna på mitt hjärta oavbrutet, och har haft det mer eller mindre i 40 år. Hjärtklappning, dubbelslag. Fick flimmer för 2 år sedan, och har gjort en kateterablation, läkningen skulle ta ca 3 mån. jag har aldrig haft det så jobbigt som efter ablationen, ständiga dubbelslag, korta flimmersektioner. Jag känner att min oro framkallar mycket av detta. Jag vill alltså kunna koppla bort mina tankar på mitt hjärta, och leva en normalt liv. Hjälp!

Ullabella

Annons:
JRSN
1/21/20, 8:31 PM
#1

#0 Hej, du verkar ha erfarenhet av knackning. Så metoden är väl att lägga in ditt specifika problem i den 'minnesfras' som används inom EFT. Det skulle kunna se ut ungefär så här:

'Även om jag känner oro och ångest över min hjärtklappning, så accepterar jag mig själv djupt och villkorslöst.'

Denna fras knackar du in på handkanten (karatepunkten) och upprepar tre gånger. Fortsätt därefter med den ordinarie knackningsrundan. Gör en uppskattning av nivån av din oro/ångest innan du börjar. Gör sedan så många knackningsrundor som du klarar av och tycker behövs.

Om du sedan upplever en markant förbättring så kan du övergå till den mer positivt betingade PEP-metoden. Denna fokuserar inte så mycket på 'jaget' utan mer på positiva affirmationer. Metoden använder ett lätt tryck på akupunktur-punkterna istället för knackningar. Exempel på affirmationer ger här.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: