Förenklad form av EFT och PEP
Något måste göras!
Knackningsterapin kan vara hur effektiv och välgörande som helst. Men om den är för komplicerad att utföra, med för många steg som måste gås igenom, så blir det ju ingenting av det hela ändå. För att råda bot på detta funderar jag på att förenkla proceduren avsevärt. En form som enkelt kan kommas ihåg!
Jag är inte ens säker på att förenklingen gör proceduren mindre verksam, det kan till och med bli tvärt om. Kortversionen kommer sannolikt bestå av två delar; en för direkt problembearbetning och en för positiva affirmationer.
Samordning och förenkling
Jag tänker mig att antalet Knackningspunkter minskas ner och att det även sker en samordning mellan EFT och PEP, så att proceduren blir densamma. Problembearbetningen kommer fortfarande bestå av knackningar medan affirmationerna sker genom ett passivt tryck över akupunkturpunkterna.
Ska försöka ta itu med detta inom kort, så ser vi vart vi landar! 😉
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
- Redigerat 2021-01-05 12:29 av JRSN
Spännande. Ser fram emot det. 🤍
#1: Tack, ska försöka få ändan ur vagnen snart! 😊
……………………………………
👍
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hamnade på den här sidan. 🙂
Vad finns det för förslag på vad man kan börja med för knackning el liknande, som är *enkelt *och positivt och inte kräver en massa "disciplin"?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4: Hej, det finns en 'utveckling' av den traditionella knackningsterapin där man använder mer positiva fraser och istället 'vidrör' akupunkturpunkterna snarare än knackar på dem. Den är bättre enligt mig för man kan göra den var som helst, även 'på bussen', utan att dra uppmärksamheten till sig så mycket. Den bifogade videon med Laura Lawson Boatman är kort och enkel att ta in.
……………………………………
#5 Tack! Ska titta på det och kanske prova. Imorgon.
🙂
#5 Åh, den var mys. Jag blev så lugn så jag kan nu gå och lägga mig. 💗
#6: #7: Jag har som plan att göra den här tekniken ännu mer effektiv (och kortare) så att man lätt kommer ihåg den också. Tror det är fullt möjligt för tekniken jobbar mycket med 'affirmationer', dvs att påverka sitt omedvetna sinne till att uppnå olika effekter, en slags självhypnos alltså.
Men, men, det är lite svårt med disciplinen här, enkelt att falla in på andra områden som är enklare. Men jag kommer att försöka. Kanske är det just 'disciplin' jag behöver jobba med för egen del. 😉
……………………………………
#8 Det låter bra! 👍
(Jag tycker inte ens om ordet "disciplin". 🙂 Men jag kommer inte på något bättre just nu.)
#9: Få arslet ur vagnen?
……………………………………
Nja 😁
Självhypnos låter som en mkt bra grej. Kan hjälpa mot ångest och dåliga vanor. Jag har en dålig vana att vara nerstämd när jag är ensam (vilket jag ju jämt är nuförtiden).
Men idag har jag redan knackat mig lite bättre till mods.
- Redigerat 2023-09-20 15:09 av Grodan
#12: Toppen, man kan bli jätteförvånad att knackning faktiskt hjälper i olika sammanhang. Det är som trolleri men fungerar verkligen. Och det som hjälper, det hjälper ju, omständigheterna spelar mindre roll.
……………………………………
#12 Vad bra! 🍀🌸
Hur gör du när du knackar? Någon speciell ordning eller ritualer? (Jag vet just inget om detta. 🙂)
#14: Metoden är väl att lägga in ditt specifika problem i den 'minnesfras' som används inom EFT. Här ett exempel med hjärtklappning:
'Även om jag känner oro och ångest över min hjärtklappning, så accepterar jag mig själv djupt och villkorslöst.'
Denna fras knackar du in på handkanten (karatepunkten) och upprepar tre gånger. Fortsätt därefter med den ordinarie knackningsrundan. Gör en uppskattning av nivån av din oro/ångest innan du börjar. Gör sedan så många knackningsrundor som du klarar av och tycker behövs.
Tror inte man kan misslyckas, även om ordningen blir omkastad och antalet knackningsrundor förändras.
……………………………………
#14 Jag är en "period-knackare"… då jag glömmer bort detta emellanåt… hittar någon yt-film som jag tycker är bra och knackar efter…
Just nu gör jag denna enkla från #5. Tycker inte det behöver vara mer avancerat eg. Känner att jag ändrar andning direkt.
#16 Det är bra, enkelt ska det vara!